11 Ekim 2008 Cumartesi

Sevda Gibi Bir Yağmur


İçimde iflah olmaz bir heyecan var... Dışarıda yağmur... Az sonra mabedin yanından geçeceğim.... Deniz tarafındaki kaleyi, kapalının kutusunu, ş harfinin hizasına yuva yapan kırlangıcı, Gümüşsuyu’ndan yukarı doğru kıvrılırken hüzünlü, ıslak koltukları göreceğim... Ah bugün maça gideydik, yağmur saçlarımızdan yüzümüze ağarken, yağmurlu bir günde gördüğümüz sevgilimize aşkımızı bir defa daha haykırabileydik...

Dışarıda yağmur. Bir gün Beleştepe’de oturmuşum. Polis ha kovdu ha kovacak. Kapalı sırayla siyah-beyaz çektiriyor. Yeni açık, eski açık, numaralı vee beleştepe. Kapalıdan siyah Beleştepe’den beyaz... 20 kişiyiz. Ama incitmeden gizli gizli “beyaz” da çıkıyor kapalıdan. Siyah-beyaz, siyah-beyaz, siyah-beyaz…

İçimde iflah olmaz bir heyecan var. Sevgilime haykırmak istiyorum. Sanki arabadan insem Dolmabahçe’den bir curcuna kopacak, Köyiçi’nden, Fulya’dan, Sinanpaşa’dan… Sanki yine bir aşk mesaisinde benimle aynı sevgiliye koşan dostlarımı göreceğim. Sanki kıskanacağım onları. Sanki sarılacağım Beşiktaşıma. Al beni, ısıt, sar. Sonsuzluğu öğret, kuvvetinle yor, şefkatinle şımart. Bana ağlamayı öğreten aklını ve paylaşmanın güzelliğini kutsamak için bana ilham ver. Al beni SiyahBeyaz.. Erit kaynayan sularında.

Bu bir aşk ilanıdır sevgilim. Ben, sen olmak istiyorum. Seni anmak değil, seni sayıklamak değil. Ben, sen olmak istiyorum. Yağmurlu bir günde ve güneşli bir günde. Yapayalnız mabedin yanından geçerken ve kardeşlerimle senin için haykırırken. Bu bir aşk ilanıdır sevgilim. Sen ki benim her şeyimsin.

İçimdeki heyecanın sebebi, her yağmurda beni yıkayıp yuyan mukaddes küfür, bana hiçbir meserreti layık görmeyecek misin? Aşkla dolan ve dahi taşan fikrimi, fikrimden geride kalan kelamımı, kelamımdan da sefil kalemimi mazur gör. Sen ki Beşiktaşsın. Olmuşum ve olacağımsın. Beni sar sevgilim. İçimde iflah olmaz bir heyecan var. Dışarıda sevda gibi bir yağmur..

2 yorum:

Adsız dedi ki...

hani forzada bir özlü söz vardır : "Yüreğine sağlık + 1903 " diye tam da o yerdeyim şimdi...

dışarısı bahardı bende senin fırtınan ,dışarısı borandı bende senin baharın vardı... Beşiktaşım lakin hayat güzel olduğu kadarda zorduda ... bir gün sevgilime bir şiir yazdım uzunca bir şiir yeri geldi diye düşündüm, şimdi paylaşayım bari:

seni beklemeler inan koymadı

ben Beşiktaşımı Buz gibi ayazlarda
saatlerce bekledim

yitirilen bir maçın ardından dökülen göz yaşını bilirmisin ?

nerden bileceksin

sen hiç kaybetmedinki !

diye devam eder şiir aynı hayat gibi aynı Beşiktaş gibi...

kırlangıç yuvasını bende biliyorum "kardeşim" ve şimdi o yuvada yüreği hızla carpan kırlangıç gibiyim ...

lakin bugün "başkaları" girecek stadımıza siyah beyazdan başka hangi renk yakışır sana be "inönüm" ve kırlangıca soruyorum "barikat" pankartı yerindemi diye ?

Adsız dedi ki...

sen hiç taraf oldunmu ve sonuna kadar o tarafta durdunmu ?

Dayanırım her şeye ben
Şu yokluğun olmasaydı
Sitem etmezdim geceye
Sesin bende kalmasaydı

Pencerene bak
Bir yaralı kırlangıç var
Yüreğine al onu
Alev gözlü yar

Seni her düşündüğümde
Yağmur yağar toprak kokar
Çocuk gibi umut umut
Yanağımda güller açar

Kalma sakın gecelerde
Sabah şarkıları söyle
Biter elbet tüm acılar
İlk gün ışığını bekle.

grup yorum