20 Aralık 2009 Pazar

Ruhun Şad Olsun Berkan Abatay


Adım Berkan Abatay. Erzurumluyum, Kürdüm, Aleviyim, Beşiktaşlıyım, devrimciyim. Kürt ve alevi olmayı ben seçmedim. Ama Beşiktaşlılığı ve devrimci olmayı ben seçtim.

Beşiktaşım'ı hiç yalnız bırakmadım. Hep takip ettim. Elimden geldiğinice tezahurat yaptım, gollerde demir kapıları dövdüm, dışardan gelene ilk sorularımdandır Beşiktaşım. Bunu mutlaka bilin.

" (...)
Futbol, en çıplak haliyle yoksul halkın sporudur. Çünkü ucuzdur, oynamak için pahalı ekipmana gerek yoktur.


Gecekondu mahallelerinin çocukları yürümeyi öğrenir öğrenmez top oynamaya da başlar dense yeridir. Sen, ben, bizim oğlan, bir de kıytırık bir lastik top yeterlidir bunun için. Ondan sonrası sokak arasında koşturan çocukların "gol" sesleridir. Bu ortamda yetişenlerin takım tutmaması düşünülemez. Çevrenin etkisiyle hemen her erkek çocuk, bir takım tutmaya başlar. Genellikle de Kara Kartal tutulur.


En azından benim için böyle olmuştur.
(...)


(Canım Feda - sf. 92)"

Bilincimizi, yüreğimizi harmanlıyoruz, harlıyoruz
Hadi bakalım
Kuşandık bin yıllık sevdamızı
Diyeceğimizi dedik
Dedik tamam
Bir bir deriz
Gerisi boş
Gerisi hikaye


Berkan Abatay

SonBarikat

Hiç yorum yok: